Warsaw Business Guide - logo
Nauka i Biznes - logo
Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn jest nowoczesnym wydziałem, kształcącym studentów na dwóch stopniach studiów, w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, na pięciu kierunkach, w ramach których realizowanych jest 18 specjalności: automatyka i robotyka,w specjalnościach: automatyka przemysłowa i sterowanie obiektami mobilnymi;

Kolejnym ważnym przedsięwzięciem, a zarazem wyzwaniem, jest nasza planowana działalność w tematyce smart port and city, którą uważam za przyszłościowy pakiet badań naukowych i prac rozwojowych, spinający wszystkie nasze obszary działalności.

„Wydział to Ludzie, którzy uczą innych i którzy uczą się. Ufam ludziom, a podstawą tego zaufania są zasady, którymi kieruję się bezwzględnie: uczciwość, lojalność, wzajemność i zaangażowanie.” prof. Emil W. Pływaczewski

Nieodłącznym elementem dydaktyki są badania naukowe i współpraca z przemysłem, której efektem są praktyczne wdrożenia nowoczesnych rozwiązań technicznych, m.in. w formie patentów.

„Mocna pozycja naszego Wydziału jest wypracowana   na bazie bardzo dobrych kontaktów z przemysłem.”

W rankingu Perspektyw z 2016 roku nasze studia na trzech kierunkach: filozofii, psychologii i pedagogice zdobyły pierwsze miejsce, trzy kierunki: socjologia, religioznawstwo i porównawcze studia cywilizacji (kulturoznawstwo) uzyskały drugą pozycję.

Prestiżowa Kategoria A+ , lider Wrocławskiego Centrum Biotechnologii mającego status KNOW  W obszarze kształcenia jesteśmy otwarci na świat. Trzy lat temu uruchomiliśmy nowy rodzaj studiów - biotechnologię I stopnia w języku angielskim. Są to studia generalnie skierowane do cudzoziemców.(...)  Studiuje na nich obecnie 40 studentów z różnych stron świata, m.in. z  Chin, Tajlandii, Indii, Pakistanu, Kongo czy krajów Europy Wschodniej.

Widzimy, że współczesny inżynier często jest także menedżerem, innowatorem i zarazem twórcą nowych rozwiązań.    Spektrum działania naszego Wydziału jest obecnie olbrzymie, startując od informatyki sprzętowej poprzez software’ową w kontekście systemów i sieci komputerowych, informatyki przemysłowej, automatyki i sterowania w tym robotów, mechatroniki, aż do zagadnień dotyczących telekomunikacji,  łączności w tym także bezprzewodowej mobilnej, technologii radia i telewizji, wykorzystania fal radiowych, laserów, mikrofal, satelitów, przetwarzania dźwięku i obrazu.

Możemy poszczycić się osiągnięciami, które dają nam pozycję jednego z najlepszych wydziałów o interdyscyplinarnym profilu inżynierii mechanicznej (mechanical engineering) w Polsce i na świecie. Jak dotąd wykształciliśmy tysiące absolwentów, z których wielu zajmuje wysokie stanowiska w przemyśle, szkolnictwie wyższym i administracji państwowej w wielu krajach, na wszystkich kontynentach.

Naszym głównym celem jest osiągniecie wszystkich stopni kształcenia na dwóch kierunkach studiów:  logistyce i obronności państwa. W roku 2015 uzyskaliśmy uprawnienia do prowadzenia studiów pierwszego stopnia na w/w kierunkach i dążymy do osiągnięcia uprawnień na studia drugiego stopnia, tzw. magisterskich, docelowo również studiów doktoranckich – w dyscyplinie naukowej „nauki o obronności”.

Projekt profesor Krystyny Bieńkowskiej –Szewczyk, dotyczy mechanizmów rozprzestrzeniania się wirusów pomiędzy komórkami: wirusowe strategie przetrwania wirusów patogennych. Przedmiotem zainteresowania zespołu jest biologia molekularna wirusów zwierzęcych i ludzkich. Projekt profesora Jarosław Marszałka dotyczy molekularnych mechanizmów funkcjonalnego różnicowania mitochondrialnych systemów Hsp70. Profesor zajmuje się ewolucją molekularną enzymów ze zwróceniem uwagi na centra żelazowo-siarkowe.

Przez ponad pięćdziesiąt lat kształcenia w zakresie chemii mury Uczelni opuściły setki absolwentów chemii, którzy znaleźli zatrudnienie zarówno w przemyśle, laboratoriach przemysłowych i kontrolnych, szkołach, jak i na wielu uczelniach w kraju i za granicą. Czerpiąc z bogatej tradycji i odpowiadając na nowe wyzwania i wymagania ciągle zmieniającego się rynku pracy, Wydział stale poszerza i wzbogaca swoją ofertę dydaktyczną oraz zakres badań naukowych, włączając się aktywnie w życie społeczności lokalnej i współpracę z przemysłem.

Welcome to the leading company delivering services that combine quality, reliability and compliance!

Znajdź nas na: